ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 恵泉女学園大学紀要
  2. 第19号

協同学習を用いた大学授業 : 自律した学習者の育成を目指して

https://keisen.repo.nii.ac.jp/records/163
https://keisen.repo.nii.ac.jp/records/163
00da50dc-49d0-4fce-92ac-e74c44124b74
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004516150.pdf 協同学習を用いた大学授業 (64.1 kB)
Item type 紀要論文(ELS)_JAIRO Cloud(WEKO3)対応_9c8f75df(1)
公開日 2007-03-01
タイトル
タイトル 協同学習を用いた大学授業 : 自律した学習者の育成を目指して
タイトル
タイトル Co-operative Learning in the University Classroom : A Way fo Promote Learner Autonomy
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
論文名よみ
その他のタイトル キョウドウ ガクシュウ オ モチイタ ダイガク ジュギョウ : ジリツシタ ガクシュウシャ ノ イクセイ オ メザシテ
著者名(日) 阿川, 敏恵

× 阿川, 敏恵

WEKO 396

阿川, 敏恵

ja-Kana アガワ, トシエ

Search repository
著者名よみ アガワ, トシエ

× アガワ, トシエ

WEKO 397

アガワ, トシエ

Search repository
著者名(英) AGAWA, Toshie

× AGAWA, Toshie

WEKO 398

en AGAWA, Toshie

Search repository
著者所属(日)
値 恵泉女学園大学
著者所属(英)
言語 en
値 Keisen University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 As expressed in the action plan to cultivate "Japanese with English Abilities", which was established by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology, the goal of English language education in universities is to foster personnel who can use English in their work. This paper explores a way to attain this target by promoting learner autonomy through the use of co-operative learning in the university classroom. The paper first discusses the rationale for fostering autonomous learners at universities. The author argues that teachers can accommodate students' various needs and learning goals by helping them to be autonomous learners. The paper then explains how co-operative learning in the classroom plays an integral role in learner autonomy, as well as multi-dimensional benefits such as encouraging academic achievement, enhancing learner involvement, and fostering peer-learner relationships . Finally , the author describes co-operative learning through the application of project work in the EFL classroom.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12120901
書誌情報 恵泉女学園大学紀要
en : Keisen University Bulletin

巻 19, p. 45-64, 発行日 2007-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:17:57.275870
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3